REVIV
Запазете час

    За кого е полезна омега-3

    Омега-3

    Омега-3 е една от най-популярните хранителни добавки.

    Лекарите доскоро смятаха омега-3 за отлично средство за здраво сърце, но новите изследвания не потвърждават това. Омега-3 обаче има много други ползи за здравето.

    Основната задача на омега-3 в организма е синтезът на ейкозаноиди, сигнални молекули. С тяхна помощ различни елементи от тялото ни „комуникират“ помежду си. Именно ейкозаноидите предават сигнали, които причиняват мускулни контракции, производството на определен хормон или възпаление. Но освен това, омега-3 имат много други важни функции.

    В омега-3 влизат 5 вещества:

    • алфа-линоленова киселина (ALA);
    • стиоридова киселина (SDA);
    • докозапентаенова киселина (DPA);
    • ейкозапентаенова киселина (EPA);
    • докозахексаенова киселина (DHA).

    Най-необходими и полезни са последните две. Това са тези, които обикновено се срещат в добавките с омега-3.

    В кои храни се съдържа:

    Приблизително съдържание в 100 гр.:

    • черен дроб на треска – 16,5 g;
    • червен хайвер – 6,7 g;
    • скумрия – 5 г;
    • сьомга – 2,5 g в дива, 1,4 g – от развъдник;
    • риба тон – 1,6 g;
    • аншоа – 1,45 г;
    • сардини – 1,4 г;

    Организмът ни изпитва голям дефицит на омега-3 киселини. Тялото не е в състояние да синтезира тези киселини самостоятелно и е почти невъзможно да запълни цялата нужда от нея с храна, малко е количеството омега 3, което идва от храната. Няма как да се яде всеки ден по кг дива сьомга или черен дроб на треска от кутия. Ето защо омега-3 трябва да се консумира допълнително под формата на хранителна добавка.

    Единственият веган източник на тези две омега-3 са морските водорасли. Те съдържат около 0,8 g EPA, както и малко количество DHA. Но в естествената си форма водораслите едва ли ще могат да покрият нуждата на веган от омега-3 – да се яде по килограм морска растителност в седмицата е почти нереално. В същото време водораслите се използват за производство на маслени добавки, които могат да бъдат веганска алтернатива на рибените масла.

    Редовната консумация на високи концентрации на омега-3 мастни киселини помага за намаляване на възпалението при ревматоиден артрит и облекчава, а понякога и дори напълно премахва  болката и сутрешната скованост на тялото.

    Омега-3 не се синтезира самостоятелно. За набавянето на този вид мастна киселина е необходимо да се консумират различни морски дарове или нейната капсулирана форма. Много хора избират последния вариант, тъй като не винаги е възможно да се осигури балансирана диета, която да гарантира приема на необходимите вещества в нужното количество.

    В настояще време са налице седем доказани ползи:

    • намаляване риска от образуване на кръвни съсиреци;
    • възстановяване на малки увреждания в кръвоносните съдове (атеросклеротични плаки практически не се появяват);
    • стимулиране на когнитивната активност на мозъка, подобряване на паметта (всяка информация се запомня по-бързо и лесно);
    • предотвратяване на развитието на заболявания на черния дроб и ставите, както и други заболявания, принадлежащи към възрастовата категория;
    • ускоряване на метаболитните процеси, което помага за по-бързо отслабване и допълнително поддържане на теглото на оптимално ниво.

    Всички продукти представени на сайта са хранителни добавки и не предотвратяват заболявания. Представените продукти не могат да се използват като заместител на балансираната диета и здравословния начин на живот. Материалите на сайта са създадени с информативна цел и не представляват медицински съвети или медицински консултации. Винаги се консултирайте с лекар, преди започването на която и да било от процедурите. Всички терапии са специално разработени от REVIV. Графичните знаци и визиите са създадени с маркетинг цели и не показват реалния вид на продуктите.

    Powered by Webstation™