REVIV
Запазете час

    Какво представлява витамин B6?

    витамин В6

    Витамин В6 е комплексно вещество, което се състои от няколко компонента – пиридоксин, пиридоксал, пиридоксамин и техните фосфати.

    Първите три елемента се наричат ​​още трите форми на витамин B6. В продуктите се съдържа различно количество от тези изоформи, но в организма те действат заедно. Човек изпитва най-голяма нужда от пиридоксин, поради което самият витамин В6 понякога се нарича пиридоксин. Това е правилно само отчасти: от една страна, пиридоксинът формира основата на това вещество, от друга страна, има други компоненти в състава на витамин В6.

    Официалното второ име на витамин В6 е адермин.

    Какви са ползите от витамин B6?

    Ролята на витамин В6 в организма е огромна, пиридоксин и другите изоформи участват в следните процеси на тялото:

    • въглехидратен метаболизъм;
    • производство на хемоглобин;
    • генериране на еритроцити;
    • синтез на полиненаситени мастни киселини;
    • регулиране нивата на холестерола;
    • усвояване на аминокиселини;
    • регулиране на дейността на централната и периферната нервна система;
    • синтез на серотонин, адреналин, норепинефрин;
    • създаване на антитела.

    И това не е пълен списък на това, за което е отговорен витамин В6, но тези точки вече са достатъчни, за да станем наясно: липсата на витамин В6 може да причини неизправности във всички системи на тялото.

    Не много известен факт е, че витамин В6 играе роля в изграждането на междуклетъчното вещество на съединителната тъкан, където подпомага свързването на колагеновите нишки. При недостиг на витамин В6 мрежата от колагенови нишки губи своята организация и напречното свързване се разрушава до успоредни снопчета. При хроничен недостиг на витамин B6 може да се стигне до остеопороза.

    Нека да видим защо витамин В6 е необходим на различните категории хора:

    Защо мъжете се нуждаят от витамин В6?

    Мъжете е добре да се уверят, че получават необходимото количество пиридоксин, тъй като той регулира нивата на холестерола, намалява риска от атеросклероза и сърдечни заболявания, от които страдат повечето мъже над 40 години.

    Ползи от витамин B6 за жени

    За момичетата също е много важно да получават дневната доза пиридоксин, тъй като това значително повлиява хормоналното им състояние. По време на бременност нуждата от витамина се увеличава, тъй като тялото на жената започва да изпитва физически и емоционален стрес. Жените също използват B6 за подобряване на здравето при загуба на коса.

    Защо децата се нуждаят от витамин В6?

    Децата по-тежко от възрастните понасят недостатъка на различни хранителни вещества, тъй като развиващият се детски организъм ги консумира в по-големи количества. При дете хиповитаминозата бързо ще доведе до намаляване на имунитета и влошаване на емоционалното състояние.

    Защо витамин B6 е полезен за спортисти?

    Ролята на витамин B6 като спортна добавка не бива да се подценява. Той е важен елемент в синтеза на невротрансмитери и усвояването на аминокиселини. При недостиг на пиридоксин метаболизмът се нарушава – поради това растежът на мускулите и изгарянето на подкожната мазнина се забавят.

    Дневната нужда от витамин В6 се увеличава при силен стрес и продължително физическо натоварване. При продължително излагане на стрес, например при полагане на трудни изпити или по време на депресия, си струва да приемате 10-15 mg на ден.

    Атлетите и особено бодибилдърите се нуждаят от 20 mg / ден, в зависимост от пола, възрастта, телесното тегло и тежестта на упражнения. Колко доза е необходима по време на бременност и кърмене, може да каже само лекар. Обикновено дневната нужда се увеличава с 0,5-0,7 mg, но по време на бременност е по-добре да се вземат тестове, които ще определят с точност нивото на дефицит и на други необходими елементи.

    В кои продукти се съдържа витамин B6?

    В малки количества В6 се произвежда от чревната микрофлора, но това количество е напълно недостатъчно. За да избегнете изброените по-горе симптоми на недостиг на витамин B6, трябва да се храните с правилните храни. По-долу е даден списък с храни, които съдържат витамин В6.

    Витамин B6 в растителни храни:

    • Различни видове ядки (лешници, орехи и особено шамфъстък);
    • слънчогледови семки;
    • зърнени култури (пшеница, ечемик, елда и ориз);
    • бобови растения (боб, соя);
    • някои плодове и зеленчуци (авокадо, банани, чушки, картофи, лимони и портокали);
    • спанак.

    Витамин B6 се съдържа в следните животински продукти:

    • риба (сьомга, скумрия, риба тон и розова сьомга);
    • месо (пилешко, телешко, свинско и пуешко);
    • сърце и черен дроб;
    • мляко и млечни продукти;
    • яйца.

    Всички продукти представени на сайта са хранителни добавки и не предотвратяват заболявания. Представените продукти не могат да се използват като заместител на балансираната диета и здравословния начин на живот. Материалите на сайта са създадени с информативна цел и не представляват медицински съвети или медицински консултации. Винаги се консултирайте с лекар, преди започването на която и да било от процедурите. Всички терапии са специално разработени от REVIV. Графичните знаци и визиите са създадени с маркетинг цели и не показват реалния вид на продуктите.

    Powered by Webstation™