REVIV
Запазете час


    Сънят – основна нужда на човешкото тяло

    подобряване на съня

    Здравословният сън определено влияе върху психическото и физическото здраве на всеки човек. Качеството на съня е отговорно за количеството енергия и производителността на работа, за емоционалния баланс и устойчивостта на стрес. Също подобряване на съня помага за отслабване и поддържане на нормално тегло.

    Обаче много хора имат проблеми със съня: безсъние, трудно заспиване или повърхностен сън и др.

    Ето няколко лесни начина за подобряване на съня, според Националната фондация за сън (NSF):

    1. Лягайте и се събуждайте по едно и също време всеки ден, дори през уикендите. Това ще Ви помогне да настроите „биологичния“ си часовник на правилния ритъм.
    1. Ритуалите преди лягане са много важни за децата – те помагат на тялото да се настрои, да се успокои и да разбере, че е време да остави играчките и да си почине. Направете подобен ритуал и засебе си. Релаксираща, рутинна дейност точно преди лягане ще Ви позволи да се успокоите от деня и ще Ви улесни да заспите. Например, решете да четете половин час преди лягане по пижама, да правите релаксиращи йога практики или да слушате спокойна музика.
    1. Избягвайте работа, сериозни проблеми, караници и обсъждане на емоционални проблеми преди лягане, защото физическият и психологическият стрес може да повиши нивото на кортизола в кръвта, вследствие на което ще Ви бъде трудно да заспите. Ако сте склонни да „носите проблемите със себе си“, опитайте да ги запишете в леглото в тетрадка, а след това я сложете на нощното шкафче и всички мисли с нея.
    1. Откажете от навика да спите следобяд и ще забележите как нощният Ви сън се подобрява.
    1. Намерете време всеки ден за физическа активност. Не е необходимо да ходите на фитнес – направете си собствени комплекси упражнения. Заменете пътуването с автобус или кола с разходка. Дайте на тялото си физическа активност и ще заспите щастливо вечерта.
    1. Подгответе спалнята си. Трябва да е тихо, тъмно и хладно. Създайте условия, които ще допринесат за здрав и пълен сън: проветрете вечер и се опитайте да поддържате температура от 18-20 градуса. Купете затъмняващи завеси или маска за сън. Ако някакъв шум Ви пречи да заспите, например колите пред прозореца, използвайте тапи за уши. Махнете компютъра, телевизора, работните материали от спалнята или по някакъв начин отделете леглото от тях, за да засилите психологическата връзка между стаята и съня.
    1. Купете си удобен матрак и възглавници. Ако Вашият матрак е на повече от 10 години, сменете го с нов. Дори висококачествените матраци обикновено не запазват свойствата си след това време.
    1. Вечер избягвайте кофеина (кафе и чай), алкохола и други вещества, които могат да повлияят на съня.
    1. Лягайте си, когато сте наистина уморени. Няма нищо по-лошо от това да си блъскаш главата във възглавницата с надеждата да заспиш, когато не ти се спи. Ако сънят не дойде след 20 минути, спокойно станете и отидете в друга стая и направете нещо релаксиращо, като четене или слушане на музика, докато не се изморите, за да си легнете. Светлините трябва да са загасени през нощта, в противен случай Вашият „вътрешен часовник“ може да не сработи, поради ярката светлина.
    1. Свалете часовника от стената. Ако продължавате да гледате часовника си, докато се опитвате да спите, това само ще увеличи стреса Ви. Поставете часовника до леглото с обърнат циферблат.

    Разгледайте нашите енергизиращи шотове.


    Всички продукти представени на сайта са хранителни добавки и не предотвратяват заболявания. Представените продукти не могат да се използват като заместител на балансираната диета и здравословния начин на живот. Материалите на сайта са създадени с информативна цел и не представляват медицински съвети или медицински консултации. Винаги се консултирайте с лекар, преди започването на която и да било от процедурите. Всички терапии са специално разработени от REVIV. Графичните знаци и визиите са създадени с маркетинг цели и не показват реалния вид на продуктите.

    Powered by Webstation™